ویتامین ث و عوارض ناشی از کمبود آن

Vitamin C

ویتامین ث و عوارض ناشی از کمبود آن چیست ؟

ویتامین C برای ساخت صحیح و مناسب کلاژن ضروری است .این ویتامین در طیف وسیعی از سبزیجات و میوه ها وجود دارد اگر چه توجه ویژه ای به مرکبات به واسطه ی منبع غنی از ویتامین c باید داشت.

کمبود ویتامین c تحت عنوان اسکوروی شناخته می شودو وقوع عوارض ناشی از کمبود ویتامین cمعمولا محدود به افرادی است که رژیم غذایی آنها فقط از شیر تشکیل یافته و افراد کهنسال بی دندان مخصوصا آنهایی که تنها زندگی میکنند.

 

 

ویتامین ث و عوارض ناشی از کمبود آن
ویتامین ث و عوارض ناشی از کمبود آن
اسکوروی ناشی از کمبود ویتامین ث
اسکوروی ناشی از کمبود ویتامین ث

نشانه های کلینکی اسکوروی به صورت تیپیک مربوط به سنتز ناکافی کلاژن می باشد. برای مثال, دیواره های عروقی ضعیف و باریک شده و می توانند باعث خونریزی وسیع و خون مردگی شوند و به طور مشابه، ترمیم زخم با تاخیر انجام می شودو زخم های ترمیم یافته ممکن است دوباره اسیب ببینند.

تظاهرات دهانی به خوبی شناخته شده اند و عبارتند از تورم کلی و عمومی در تمام نواحی لثه توام با خونریزی خود به خودی،ایجاد زخم ،افزایش التهابی بیماری لثه با از دست رفتن استخوان اطراف دندان که منجر به لقی دندان شود. اگر اسکوروی درمان نشود, در نهایت باعث مرگ می شود که اغلب به علت خونریزی داخل جمجمه می باشد .

درمان این بیماری با اضافه نمودن منابع ویتامین ث به مواد غذایی شخص مبتلاو رژیم غذایی غنی از سبزیجات و میوه های تازه بوده و این رژیم متناسب به میزان کمبود ویتامین ث در فرد مبتلا به این بیماری می باشد. هر چند که این الگو از کمبود ویتامین خیلی نادر می باشد,لازم به ذکر است درمان خودسرانه و بیش از حد مجاز ویتامین c باعث تحریک تشکیل سنگ های کلیه در بعضی از افراد خواهد بود.

Rate this post
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم