از بین بردن بوی بد دهان با طب سنتی

چه گونه بوی بد دهان را با طب سنتی از بین ببریم ؟!

همه ما مى دانیم که مراقبت از دهان جزء بهداشت فردى محسوب مى شود اما گاهى پیش مى آید که با وجود مراقبت ها باز هم دچار بوى بد دهان مى شوید. این موضوع حضور شما را بر جامعه، محل کار، دانشگاه و حتى در میان دوستانتان با مشکلاتى رو به رو مى کند.پس اگر از جمله کسانى هستید که بوى بد دهان آزارتان مى دهد، حتمأ به فکر درمان باشید.
بوى بد دهان دلایلى متفاوتى دارد. بنابراین در وهله اول باید علت را بررسى کرده و سپس درصدد درمان برآیید. گاهى حتمأ باید از یک دندانپزشک کمک بگیرید، چرا که از بین بردن بوى بد دهان با غذاها و قرص هاى معطر، درمانى موقتى است.

سکنجبین عسلى بخورید :

زمانى که بوى بد دهان با غذا خوردن از بین نمى رود، غذا سر دلتان مى ماندو نمى توانیدأن را خوب هضم کنید.بهترین درمان گیاهى براى شما خوردن شربت سکنجبین عسلى است. یعنى سکنجبین را که اصولأ با سرکه و شکر درست مى کنید، این بار با سرکه و عسل آماده و میل کنید.

از ترکیب کف دریا و نمک دریایى کمک بگیرید:

از نوعی بوی بد دهان هم به دلیل خراب شدن دندان ها ایجاد می شود این افراد باید به دندان پزشک مراجعه کنند تامشکل دندانهایشان را رفع کنند اما راهنمای طب سنتی به این افراد این است که ترکیب کف دریا،نمک دریایی وخاکستر صدف را (اگر پیدا کردند)با هم مخلوط و روی دندان ها بگذارند .اگرهم خاکستر صدف پیدا نکردند ،ترکیب نمک دریایی و کف دریا کفایت می کند مشکلات دندانها کمتر و بوی بد دهان هم کاهش پیدا کند .

سرکه غرغره کنید:

نوع دیگری از بوی بد دهان هم مربوط به لثه هاست ؛لثه هایی که شل و محل تجمع مواد عفونی می شوند .این افراد وقتی مسواک میزنند،سریع دندانهایشان شروع به خونریزی می کند.درمان مناسب برای این افراد حجامت یا فصد است که خونریزی از یکسری رگ های خاص انجام می شود .به غیر از این قرقره کردن سرکه از هر نوعی برای این افراد مفید است.اگر بوی بد دهان زیاد است ،میتوانید از ترکیب گیاه مورد ووسرکه برای قرقره کردن استفاده کنید .اگر پودر مورد اذیت تان مى کند، این گیاه را در سرکه بجوشانید،صاف کرده و از آن براى قرقره کردن استفاده کنىد.

برگه زردآلو را امتحان کنید:

بوى بد دهان دلایل متفاوتى دارد.در طب سنتی هم در رابطه با آن علت هاى مختلفى بیان شده است.برخى از افراد به دلیل مشکلات معده، دهان شان در اکثر مواقع بد بو است که حرارت معده شان یا زیاد است یا کم،در مواردی هم مواد زائدی که در معده باقی می ماند،باعث ایجاد بوی ناخوشایند در دهان می شود.درحالتی که حرارت معده زیاد است،بوی بد دهان باخوردن غذا بهتر میشود.

برای درمان خوردن خیسانده زردآلو یا آرد جو توصیه میشود .به همین منظور باید آرد جو را با کمی شکر بخورید یا آن را تفت دهید.اگر هم میخواهید با زردآلو بوی بد دهانتان را کاهش دهید، ۷,۸عدد زردآلو را در آب بخیسانید و صبح آب و خود آن را میل کنید.در مواقعی هم که زردآلو در دسترس نیست ،برگه خشک زردآلو را داخل آب بریزید و آن را مصرف کنید .اگر فردی دندان های پوسیده ،تیره یا کرم خورده دارد یا از شفافیت دندان هایش کم شده، برای درمان بوی بد دهانش رعایت همین موارد توصیه میشود.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم