جدول مقدار مصرف مکمل فلوراید

حتی اگر کودک شما در نقطه ای زندگی کند که آب آن غنی به ماده فلوراید نباشد الزاما نیاز مبرم به مصرف فلوراید خوراکی ندارد! انجمن دندانپزکشی آمریکا تنها مصرف فلوراید خوراکی را برای کودکانی تجویز و مجاز دانسته که در معرض پوسیدگی دندان باشند.

پس از مصرف آزمایشی فلوراید در سال های قبل از ۱۹۵۸، بالاخره انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) اولین جدول دوز مصرفی فلوراید خوراکی را منتشر کرد. در سال های پس از آن آکادمی اطفال آمریکا (APA) دو جدول مصرف دوز فلوراید خوراکی منتشر کرد که پیرو این جداول بسیاری از کودکان با کمال تاصف به بیماری فلورسیس ( ناشی از مصرف بیش از حد فلوراید ) مبتلا شدند و در نتیجه مقادیر جداول تقلیل یافتند.

درنهایت در سال ۱۹۹۴ این دو سازمان بر سر جدول زمانی مصرف دوز فلوراید خوراکی به توافق رسیدند که در سال ۲۰۱۰ نیز مجددا به تایید رسید.آن جدول در زیر آمده است:

جدول مقدار مصرف مکمل فلوراید

آیا کودک من نیاز به مصرف فلوراید دارد؟

حتی اگر کودک شما در نقطه ای زندگی کند که آب آن غنی به ماده فلوراید نباشد الزاما نیاز مبرم به مصرف فلوراید خوراکی ندارد! انجمن دندانپزشکی آمریکا تنها مصرف مکمل فلوراید خوراکی را برای کودکانی تجویز و مجاز دانسته که در معرض پوسیدگی دندان باشند. در مورد این که دندان کودک شما در این موقعیت قرار دارد می توانید از دندانپزشک خود راهنمایی و مشاوره بگیرید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم