چگونه بهترین خمیر دندان را برای کودکان انتخاب کنیم؟

بهترین خمیر دندان برای کودکان

با این که دندان های اولیه کودک شما روزی برای جایگزین شدن با دندان های دائم می ریزند، این مسئله بسیار مهم است که از این دندان ها نیز محافظت کنید. از همان شروع و زمانی که اولین دندان کودک در می آید، محافظت از دهان و دندان های او بسیار مهم است، حتی در زمانی که شما فقط به کودک شیر می دهید و ماده غذایی دیگری مصرف نمی کند.

برند ها و انواع مختلفی از خمیر دندان در بازار وجود دارد. در نتیجه انتخاب گزینه مناسب برای کودکان می تواند تا حدی گیج کننده و سخت شود. اما اول از همه، این خیلی مهم است که شما تمامی جزئیات و نکات مربوط به محافظت از دهان و دندان کودک را بدانید. در نتیجه خواندن این مقاله و نکاتی که در آن ذکر می شود را به شما پیشنهاد می کنیم.

چرا برای برای کودکان خود یک خمیر دندان خاص را انتخاب کنید؟

خمیر دندان مناسب کودک
خمیر دندان مناسب کودک

در حالت عادی، خمیر دندان کودکان به نسبت مواردی که برای بزرگسالان به کار می رود ضعیف تر هستند و همچنین طعم و بوی آن ها نیز به شکلی است که بچه ها را به خود جذب کند. سعی به تشویق کودکانی که رمقی به این کار ندارند برای استفاده از خمیر های دندان توت فرنگی و پرتقال بسیار ساده تر از موارد شدید تری مثل طعم نعنا است که معمولا بزرگسالان از آن استفاده می کنند. حتی معمولی ترین نوع خمیر دندان باز هم برای کودکان بسیار نامناسب است، به خصوص که سیستم حسی و عصبی آن ها هنوز در حال شکل گرفتن است.

علاوه بر این خمیر های دندان بزرگسالان حاوی تعدادی مواد شیمیایی قوی و خاص است که نباید هرگز وارد سیستم گوارش بدن شوند، به خصوص سیستم گوارشی یک کودک. کودکان تا قبل از رسیدن به دو سالگی نمی توانند به خوبی نحوه بیرون ریختن آب دهان خود را یاد بگیرند و در حین مسواک زدن اجرا کنند که همین یک مشکل برای آن ها خواهد بود. بنابراین زمانی که استفاده از خمیر دندان برای آن ها نیاز می شود، همیشه باید به سراغ گزینه هایی برویم که برای کودکان طراحی و تولید شده اند.

کدام خمیر دندان برای کودک شما مناسب است؟

تقریبا هر کمپانی سازنده محصولات بهداشت دهان و دندان در سراسر جهان یک برند اختصاصی و خاص برای کودکان دارد. این محصولات همه در زمینه کیفیت به هم شبیه هستند و فقط در طعم ها، رنگ و طراحی با هم فرق دارند. در این محصولات از کارکتر های محبوب و خاص کارتونی و انیمیشنی برای جلب توجه کودکان استفاده می شود، اما مواد اولیه مورد استفاده معمولا شبیه به هم هستند تا بتوانند به تمیز نگه داشتن دندان ها کمک کنند.

تنها از مواد اولیه معمولی در تهیه و تولید خمیر دندان مخصوص کودکان استفاده می شود و هرگونه ماده شیمیایی قوی برای سفید کردن دندان ها از فرمول این محصولات حذف می گردد. قبل از این که یک کودک به دو سالگی برسد، نیازی به وجود فلوراید درون خمیر دندان آن ها نیست. پس از این که سن آن ها از دو سالگی بیشتر شد وجود مقداری کمی از فلوراید در خمیر دندان آن ها ضروری است.

درون خمیر دندان کودکان باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

کدام خمیر دندان برای کودک مناسب است
کدام خمیر دندان برای کودک مناسب است

پیدا کردن خمیر دندان مخصوص کودکان در قفسه های سوپرمارکت ها کار سختی نیست. این محصولات معمولا با کارکتر های محبوب کارتونی طراحی می شوند و در نتیجه برای کودکان جذاب هستند.

بهترین خمیر دندان های موجود برای کودکان توسط سازمان ADA  (انجمن دندان پزشکان امریکا)مورد تایید قرار می گیرند. آرم این سازمان معتبر به خوبی بر روی جعبه خمیر دندان ها هک می شود. هر نوع خمیر دندانی که توسط ADA مورد تایید قرار گرفته باشد برای کودک شما مناسب است و خطری به همراه نخواهد داشت.

همانطور که گفتیم، پس از این که کودکان به سن دو سالگی رسیدند، باید مقداری فلوراید درون خمیر دندان آن ها قرار گیرد، ماده فلوراید می تواند از دندان های ما در برابر پلاک ها و حفره ها محافظت کند. خمیر دندان های مخصوص بزرگسالان حاوی مقدار قابل توجهی از فلوراید است که در صورت وارد شدن آن به درون معده کودک می تواند خطرناک باشد. با این حال خمیر دندان های مخصوص کودکان حاوی حجم مناسب از فلوراید هستند که حتی در صورت وارد شدن به داخل معده برای کودک خطری ایجاد نمی کنند.

در حالت عمومی خمیر دندان بزرگسالان طعم نعنا دارد که این ماده نیز برای کودکان سنگین به حساب می آید. کودکان طعم های ضعیف تر و شیرین نظیر بلوبری و یا توت فرنگی را ترجیح می دهند. با توجه به تولید خمیر دندان های کودکان در طعم های مختلف، فرزند شما قطعا استفاده منظم از این مواد خوشمزه و خوش بو را دوست خواهد داشت.

بسیاری از برند ها با کمپانی های کارتونی و انیمیشن ها همکاری می کنند تا بتوانند از کاراکتر های آن ها بر روی جعبه خمیر دندان های خود استفاده کنند تا بدین وسیله توجه کودکان را جلب کنند. چه کودک شما از پرنسس های دیزنی خوشش بیاید یا هیولاهای آهنی تبدیل شوندگان، کارکتر های معروف این انیمیشن ها بر روی جعبه های خمیر دندان قرار دارد و می توانید بهترین گزینه را انتخاب و تهیه کنید.

۴.۷/۵ - (۹ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم