نکات مهم در زمینه ژنژیویت (التهاب لثه)

نکات مهمی که در زمینه ژنژیویت (التهاب لثه) باید بدانیم ؟

امروز با بیان نکات مهم در زمینه ژنژیویت (التهاب لثه) با شما هستیم در وهله نخست باید گفت که التهاب لثه نشانه‌ای از بروز سایر بیماری‌ها در بدن است.

ابتلا به التهاب لثه به دلیل عوامل موضعی بیش از عوامل سیستماتیک شایع است، این بیماری می‌تواند از سنین کودکی و در ابتدا به شکل قرمزی اطراف لثه و فوق دندان‌ها ایجاد شود و رنگ صورتی نرمال اطراف لثه را تغییر دهد و پس از پیشرفت علائم دیگری در لثه‌ها ایجاد کند.

در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان التهاب لثه در هر سنی ایجاد می‌شود،  رعایت بهداشت دهان و دندان در هر سنی بسیار مهم است زیرا عدم رعایت بهداشت موجب به وجود آمدن جرم‌هایی در اطراف دندان و لثه می‌شود که اولین عامل ابتلا به التهاب لثه است.

در بدترین نوع موضعی التهاب لثه منجر به لق شدن و از بین رفتن دندان‌ها می‌شود،‌ التهاب لثه در افرادی که سیستم دفاعی بدن آن‌ها ضعیف بیشتر دیده می‌شود؛ افراد مبتلا به دیابت یا ایدز نیز با توجه به ضعف در سیستم ایمنی بدن مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن فعالیت میکروب‌ها در ناحیه فوق دندان بیشتر می‌شود و التهاب لثه نخستین علامت این نقص در بدن است.

با اشاره به اینکه جرم تشکیل شده بر روی دندان با هیچ ماده گیاهی از بین نمی‌رود،‌ باید گفت که : جرم‌گیری دندان‌ها تنها توسط دندان‌پزشک ممکن است و بهترین راهکار برای پیشگیری از ایجاد جرم کشیدن نخ دندان، مسواک زدن مرتب و به شیوه صحیح است.

روزانه یک یا دو بار مسواک زدن برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است، البته تمام نکات بهداشتی دهان زمانی ثمربخش است که به شیوه درستی انجام شود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)