طول عمر مسواک چقدر است؟

عمر مسواک چقدر است و چه مدت باید آن را تعویض کرد؟

فلوراید موجود در خمیردندان‌ها باعث تقویت لثه، دندان و بافت‌های داخلی دهان و مواد ساینده موجود در آن باعث زدودن جرم‌های روی دندان می‌شود.

معمولاً استفاده از مسواک های سفت و با دندانه‌های کلفت به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا مسواک کردن محکم دندان ها باعث تحلیل رفتن لثه می‌شود.مسواک باید نرم یا مدیوم بوده و دارای دو ردیف و هر ردیف شامل بیش از شش دندانه نباشد تا بتوان نقاط مخفی دهان مانند دندان‌های کرسی و عقل را مسواک کرد.

 

مسواک به مرور ساییده می شود و مانند اوایل نمی تواند پلاک ها را از روی سطح دندان پاک کند بنابراین هر بار مقداری از آنها باقی می مانند. یک مسواک خوب مسواکی است که سیم هایش به خوبی خم شوند، وقتی مسواکتان قدیمی می شود به راحتی می توانید متوجه کاهش عملکردش شوید

یکی از مشکلات رایج استفاده بیش از حد مردم از مسواکی است که فرسوده شده این کار باعث تحریک دندان و لثه می شود و همچنین شکاف های V شکلی را نزدیک خط لثه ها به وجود می آورد.البته این را هم باید گفت که اگر بعد از یک بیماری همان مسواک را استفاده کنید احتمال دوباره مریض شدن بسیار ضعیف است.

با اینکه باکتری ها و ویروس ها می توانند تا سه روز روی مسواک دوام بیاورند، اما بدن شما نیز آنتی بادی ساخته و می تواند جلوی دوباره بیمار شدن را به راحتی بگیرد. برای اینکه از مسواک استفاده ای مفید بکنید و کار به جایی نرسد که به دندان ها و لثه ها آسیب برسد هر ۳ تا ۴ ماه مسواکی جدید را جایگزین کنید.

بهتر است برای داشتن دندان‌های سالم در هر فصل مسواک خود را تعویض کرده و از مسواک جدید استفاده کنید.

Rate this post
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم