استرس و تأثیر آن بر سلامت دهان و دندان

استرس بیش از حد، ممکن است بر سلامت دهان ، دندان و لثه تاثیر داشته باشد. عواقب بالقوه ی استرس واضطراب که می تواند بر سلامت دهان و دندان تاثیر گذارد شامل:زخم های دهان و فشاردادن دندانها بر یکدیگر (دندان قروچه)بهداشت ضعیف دهان و دندان و الگوى غلط غذا خوردن (غذاى ناسالم خوردن) و بیماری پرودنتال(لثه)

زخم های دهان:

زخم های کوچک با پایه سفید یا مایل به خاکستری و قرمز که درداخل دهان تظاهر مى کنند.اگر چه کارشناسان مطمئن نیستند که چه چیزی علت این زخم هاست اما مشکلات سیستم ایمنی بدن ،باکتری ها،ویروس ها، استرس و همچنین خستگی و حساسیت می تواند خطر ابتلا به آنها را افزایش دهد.اکثر این زخم ها یک هفته تا۱۰روز ناپدید میشوند.

دندان قروچه:

استرس و سخت کار کردن میتواند باعث شود که شمادقت لازم برای عادات بهداشت دهان و دندان مانند:مسواک زدن،نخ دندان وشستشو را نداشته باشید .اگر شما مراقبت از دهان خود را جدی نگیرید سلامت کلی خود را به خطر می اندازید .اگر شما درحال حاضر بیماری لثه داشته باشید بی توجهی به بهداشت روزانه ممکن است مشکل را بدتر کند.هنگامی که تحت استرس هستید ممکن است عادت های بد غذایی مثل:مصرف زیاد غذاهای شیرین و اسنک ها و مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین،خطرابتلا به پوسیدگی دندان و مشکلات دیگر را افزایش دهد.
یادآوری اهمیت بهداشت و سالم غذا خوردن می تواند به شما کمک کند .ورزش همچنین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و این برای سلامت دهان و دندان شما خوب است.

بیماری لثه:

استرس می تواند باعث افزایش پلاک دندانی شود،حتی زمانی که بالا بودن سطح استرس کوتاه مدت باشد .
بر اساس یک مطالعه افرادی که پرستاری عزیزانشان که مبتلا به زوال عقل هستند را بر عهده داشتند، در دراز مدت استرس باعث مى شود که این پرستاران درگیر خونریزی از ناحیه لثه و یا بیمارى هاى التهابى لثه شوند که میتواند خطر پیشرفت بیماری های جدی لثه را افزایش دهد.
استرس میتواند به افسردگی منجر شود.کارشناسان میگویند که یادگیری استراتژی های تقابل مناسب و منطقى با استرس میتواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات لثه کمک کند.
مقابله سالم “مسئله محور”بااستراتژی های فعال و عملی برای مقابله بااسترس و افسردگى است.کارشناسان مى گویند: به یاد داشته باشید، داشتن یک رژیم غذایى متعادل، دیدن دندان پزشک خود به طور منظم و رعایت بهداشت دهان و دندان موجب کاهش خطر بیمارى هاى پریودنتال (مربوط به لثه و بافت هاى اطراف آن) مى شود. مسواک زدن حداقل دو بار در روز و استفاده روزانه از نخ دندان و دهان شویه ضد باکترى به کاهش باکترى هاى پلاک زا کمک مى کند.

۱/۵ - (۱ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم