ضایعات دهانی ناشی از رفتارهای جنسی

اگرچه سکس دهانى در بسیارى از نواحى غیر قانونى است ولى این رفتار فوق العاده شایع میباشد. در میان مردان و زنان همجنس گرا رفتارهاى جنسى از طریق دهان کاملا رایج و عادى میباشد. در میان زوجهاى جوان ازدواج کرده زیر ٢۵ سال میزان شیوع این رفتارها بیش از ٩٠٪‏ گزارش شده است. با وجود در نظر گرفتن رواج این رفتارها ، میزان ضایعات دهانى تروماتیک (تحت ضربه و فشار ) مرتبط با این رفتارها به صورت اعجاب آورى پایین است.
شایع ترین ضایعه گزارش شده در ارتباط با سکس دهانى خونریزى زیر مخاطى کام در اثر وحشى گرى است. این ضایعات به صورت قرمزى، پتشیا (پر خونى) ، پورپورا(خونریزى زیر مخاطى) در ناحیه کام نرم دیده میشود. ناحیه اغلب بدون علامت بوده و بدون درمان طى ٧ تا ١٠ روز بهبود می یابد. در صورت انجام دادن مجدد این رفتار، احتمال بازگشت ضایعات وجود دارد.این وضعیت نشانگر گلبول هاى قرمز خارج شده از عروق در اثر برامدگى و کشیده شدن سیستم عظلانى کام نرم در نتیجه فشار منفى محیط می باشد. در اصل قرار دادن چیزى با فشار در کام نرم نیز به عنوان عامل دیگرى عنوان شده است.

ضایعات دهانی همچنین میتوانند از ایجاد کانی لینگوس (یک نوع مزمن از ترمیم زخمهای مکرر در ناحیه پرده زیر زبانی که به صورت یک بافت سخت خود را نشان می دهد) ناشی از زخمای افقی در پرده زیر زبانی حاصل شوند.هنگامی که زبان به سمت جلو رانده می شود، پرده زیر زبانی سفت شده و بروی لبه تیز دندان های قدامی فک پایین کشیده می شود، زخم در نتیجه لبه تیز دندان وقتی که زبان در قدامی ترین موقعیت قرار دارد ایجاد میشود: ضایعات طی ٧ تا ١٠ روز بهبود مییابد ولی در صورت تکرار حالت ممکن است دوباره بازگشت کنند.
درمانی مورد نیاز نمیباشد و پیش آگهى ضایعات خوب است. در بیمارانى که درخواست درمان کنند، پر خونى کام به کمک فشار منفى کمتر و پرهیز از رفتارهاى جنسى خطرناک خود به خود بر طرف مى گردد.
در صورت اعتیاد شدید زوجین به رفتارهاى پر خطر سکس دهانى میتوان از طریق صاف کردن و پالیش کردن لبه هاى برنده و خشن دندان هاى فک پایین که مجاور ضایعه هستند تغییرات پرده زیر زبانى را به حداقل رساند.

۳.۷/۵ - (۱۵ امتیاز)
۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم