با روکش افتاده دندان چه کار کنیم؟

با روکش دندانی که در آمده چه باید کرد ؟

با روکش افتاده دندان چه باید کرد ؟

اول از هر چیز، روکش یا تاج را از دهانتان خارج کنید تا خطر بلعیدن تصادفی آن یا بالا کشیدن آن هنگام تنفس (و ورود آن به مسیر تنفسی) وجود نداشته باشد.

اگر تصادفا آن را قورت دادید، احتمالا بدون مشکلی از روده هایتان دفع میشود اما مسلما در این شرایط دیگر نمیتوانید از آن استفاده کنید! اگر تصادفا آن را استنشاق کردید، ممکن است دچار عفونت تنفسی شوید.

در هر صورت باید نوبت بگیرید و به دندانپزشک مراجعه کنید. جزئیات واقعه را برای دندانپزشک توضیح دهید. هر چه زودتر (معمولا ظرف چند روز) روکش برایتان آماده میشود. سپس آن را در دهان میگذارید و امتحان میکنید.

اگر دندانتان شکسته باشد و در داخل روکش مانده باشد، باید پیش از هر کاری فورا به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر روکش به نظر تو خالی میرسد و یا اگر تو خالی نیست اما میله فلزی کوچکی (تقریبا به پهنای گیره کاغذ) از آن بیرون زده است، موقتا میتوانید آن را دوباره روی دندانتان بگذارید تا زمانی که به مطب دندانپزشکی بروید و با چسب دائمی دوباره روکش روی دندانتان متصل شود.
پیش از این کار از دندانپزشک بپرسید اشکالی ندارد که چسب موقتی از داروخانه تهیه کنید و تاج را موقتا سر جای خود بچسبانید یا خیر.

 

چسب دندان - افتادن روکش دندان

چسباندن موقتی روکش بر روی دندان , مسواک بردارید و با ملایمت روکش و همچنین دندانی که روی آن روکش قرار داشته را تمیز کنید. پس از تمیز کردن دندان و روکش، مطمئن شوید که هر دو تا حد ممکن خشک هستند.
سپس با مقداری چسب موقتی مخصوص دندان که از داروخانه تهیه کرده اید، روکش را روی دندان بچسبانید.
به خاطر داشته باشید که باید خیلی مراقب باشید و با این وضعیت غذاهای سفت نخورید چون چسب روکشتان موقتی است و ممکن است دوباره کنده شود. غذاهای چسبناک مانند شکلات کاراملی نخورید. چسب موقتی خیلی ضعیفتر از چسب دائمی است که دندانپزشک استفاده میکند.

برای چسباندن دائمی روکش، به دندانپزشک مراجعه کنید!

هنگام افتادن روکش، با این که ممکن است آن را موقتا چسبانده باشید اما باز هم باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا روکش را با چسب دائمی بچسباند. چسب موقتی واقعا موقتی است و دوام نخواهد داشت.
همچنین پس از افتادن روکش، ساختار دندانی که زیر آن قرار داشته است در معرض باکتریهای دهان قرار میگیرد. هنگامی که روکش را دوباره روی دندان میگذارید، باکتریها بین سطح دندان و روکش باقی می مانند و رشد و تکثیر می یابند.
دندانپزشک پیش از چسباندن روکش، ناحیه درمان را به خوبی ضد عفونی میکند و به باکتریها اجازه نمیدهد محلی برای پنهان شدن داشته باشند.

نتیجه :

– اگر روکش دندانتان افتاد، یادتان باشد باید هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید. بلافاصله روکش را دوباره سر جای خود برنگردانید.
– از رفتن به مطب دندانپزشکی چشم پوشی نکنید چرا که ممکن است دندان دچار عفونت شده و در موارد شدید چند سال بعد مجبور شوید دندانتان را بکشید.
– هنگامی که روکش دندانتان خارج شد، تا زمانی که به مطب مراجعه کنید میتوانید با استفاده از چسب موقتی طبق دستور بالا موقتا روکش را سر جای خود بگذارید.
۳.۹/۵ - (۵۵ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم