فشار خون بالا در دندان پزشکی ایمپلنت

فشار خون بالا در دندانپزشکی :

فشار خون بالا ایجاد ترین تشخیص اولیه در ایالت متحده آمریکا متحده است و سالیانه علت اصلی بیش از ۳۵میلیون مراجعه به مراکز درمانی را تشخیص می دهد .این مساله ۵۰ میلیون آمریکایی و حدود یک میلیارد نفر از جهان را گرفتار کرده است . تخمین زده می شود که سالیانه حدود ۷/۱ میلیون مرگ و همچنین ۶۲٪ از بیماری های عروق مغزی و ۴۹٪ از بیماری های ایسکمیک قلبی به دلیل فشار خون بالا اتفاق می افتند . حدود ۳۰٪ از بالغین با فشار خون کنترل شده زیر mmHG 140/90 ندارند . امروزه فشار خون بالای درمان نشده ، تشخیص داده شده و کنترل نشده یک مشکل جدی برای جامعه به شمار می آید .با بالا رفتن سن ، فشار خون بالا شیوع می یابد.

بیش از نیمی از افراد ۶۰ تا ۶۹ ساله و حدود سه چهارم افراد ۷۰ ساله یا مسن تر ، به فشار خون بالا مبتلا هستند . یک مطالعه به تازگی نشان داده است که ریسک ابتدا به فشار خون برای مردان و زنانی که در سن ۵۵ تا ۶۵ سالگی فشارخون نرمال داشته و به سن ۸۰ سالگی رسیده اند ، ۹۰٪ است . از آنجایی که دندانپزشکان متخصص ایمپلنت درصد بالایی از افراد مسن را تحت درمان قرار می دهند و از طرفی شیوع این مساله در عموم افراد جامعه بالاست،احتمال وجود بیمارانی که فشار خون بالای کنترل نشده یا شناخته نشده داشته باشند بسیار زیاد است.

ناتوانی در تشخیص و شناسایی بیماران با فشار خون بالا می تواند به وضعیت های مرگباری مانند سکته مغزی یا آنفار کتوس میو کارت منجر شود.

کمیته مشارکت ملی در زمینه فشار خون بالا ، یک طبقه بندی جدید از فشار بالای خون برای بالغین را منتشر کرده است . طبقه بندی بر اساس میانگین دو یا بیشتر اندازه گیری فشار خون در حالت نشته در هر دو بار یا بیشتر ملاقات در مطب است. کمیته مشارکت ملی در زمینه فشار خون بالا، یک گروه جدید با نام ” مرحله قبل از فشار خون بالا ” را معرفی کرده است. بیمارانی که در این گروه قرار می گیرند در خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند و باید به تغییر در روش زندگی خود برای کاهش دادن این خطر تشویق شوند. به علاوه ، مراحل ۲ و ۳ سابق با یکدیگر ترکیب شده اند و مرحله ۲ فشار خون بالا تشکیل می دهند . در بیماران کم سن تراز ۵۰ سال ، فشار خون بالا تشکیل می دهند. در بیماران کم سن تراز ۵۰سال ، فشار خون دیاستولیک به عنوان یک شاخص راهنما اهمیت بیشتری دارد . اما در بیماران مسن تر از ۵۰ سال فشار سیستولیک با بالا رفتن سن افزایش می یابد.

جدول فشار خون نرمال در سنین مختلف
جدول فشار خون نرمال در سنین مختلف

برخلاف دانش پیشین که فشار دیاستولیک اهمیت بیشتری از فشار سیستولیک داشت مطالعات نشان داده اند که در جمعیت مسن جامعه ، فشار خون سیستولیک بالا و کنترل نشده باعث افزایش شانس ابتلا به بیماری های قلبی _ عروقی و کلیوی می شود .فاکتور خطر ایجاد فشار خون بالا شامل چاقی ، مصرف بالای شدیم، سوه تغذیه، عدم فعالیت ورزشی، مصرف الکل و سیگار کشیدن هستند. بیمارانی که دارای سابقه فعالیت ورزشی، مصرف الکل و سیگار کشیدن هستند. بیمارانی که دارای سابقه آپنه انسدادی به هنگام خواب هستند باید تحت مراقبت ویژه قرار گیرند . آپنه تنفسی به هنگام خواب با تعدادی از بیماری قلبی _ عروقی از جمله دیس تایمیا ، آنفار کتوس میوکارد و سکته مغزی در ارتباط است . بیش از ۵۰٪ بیماران با آپنه تنفسی به هنگام خواب، به فشار خون بالا نیز مبتلا هستند.

فشار خون بالا معمولا بدون علائم است و یک فاکتور خطر عمده برای بیماری های عروق کروناردی و حوادث عروق مغزی منجر به مرگ در اثر امراض قلبی _ عروقی در افراد بالای ۵۰ سال به حساب می آید . بیماران دارای فشار بالا درجه ۱ و درجه ۲ نسبت به بیماران با فشار خون عادی سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کروناری، چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی قلب ، هفت برابر بیشتر در معرض ابتلا به سکته مغزی قرار دارند . تاریخچه پزشکی باید در فاکتور هایی متمرکز باشد که استعداد ابتلا به فشار خون را افزایش می دهند مانند مصرف بیش از حد الکل ، تاریخچه بیماری کلیوی ، سکته مغزی، سایر بیماری های قلبی _ عروقی ، دیابت ، چاقی و سیگار کشیدن. فشار خون بالت درجه ۱ و درجه ۲ معمولا با داروهای ضد فشار خون درمان می شود که بسیاری از آنها به دلیل دارا بودن اثرات جانبی متعدد بر درمان ایمپلنت تآثیر می گذارند.

این اثرات شامل افت فشار وضعیتی، دهیداراته شدن بدن ، آرامبخشی ، خشکی دهان و افسردگی هستند. اثرات جانبی ممکن است درمان را تغییر دهند یا نیاز به احتیاط های خاصی داشته باشند . به عنوان مثال افت فشار وضعیتی هنگامی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد که از حالت سر پایین به یک وضعیت نشته در می آید و ممکن است سنکوپ و زمین خوردن و امکان آسیب دیدگی را به دنبال داشته باشد . بیمار ممکن است احساس سرگیجه داشته باشد و یا حتی غش کند.اگ به بیماران اجازه دهیم که پس از تکمیل درمان دندانپزشکی چند دقیقه بنشینند ، می توانیم از وقوع این سیستم ها جلوگیری کنیم.بیماران با ریسک بالا عبارتند از بیماران مسن ، بیماران مضطرب ، کسانی که از چندین دارو به طور همزمان استفاده می کنند و یا کسانی که تحت یک درمان طولانی درمان دندانپزشکی قرار گرفته اند.

مسدود کننده های کانال کلسیم که برای درمان فشار خون بالا یا نارسایی احتقانی قلب استفاده می شوند ( مشابه با دیلانتین ) و همچنین ارتباط مستقیمی با آریتم مولتی و سایر اشکال زخم های دهانی دارند.رشد بی رویه لثه می تواند باعث درد ، خونریزی لثه و ایجاد مشکل در جویدن شود . شیوع این مساله ٪۱/۷ تا ٪۳/۸ از بیمارانی است که از داروهای مسدود کننده کانال کلسیم استفاده می کنند.

به نظر می رسد یک داروی جدید تر مسدود کننده به نام آنژیوتانسین II باعث ایجاد مشکلات دهانی نمی شود ‌نشان داده شده است که استفاده از NSAID ها تآثیر تعدادی از داروهای ضد فشار خون را کاهش می دهد . از میان ۵۰ میلیون بیمار تحت درمان داروهای ضد فشار خون ، ۱۲ میلیون مرتبا از NSAID ها استفاده می کنند  هر چند که استفاده کوتاه مدت ازNSAID تآثیر کلینیکی خاصی را نشان نداده است. فشار خون بالا ممکن است باعث ایجاد آنژین پکتوریس ، نارسایی احتقانی قلب یا حتی حوادث عروق مغزی است.

این مساله می تواند به طور ناگهانی در اثر افزایش سریع فشار خون طی یک تزریق یا جراحی ایجاد شود . آنفار کتوس میو کارد ، خونریزی شبکیه چشم و نارسایی کلیه سایر عوارض خطرناکی هستند که با فشار خون بسیار بالا همراهند.

هنگامی که یک بیمار در فرم تاریخچه پزشکی خود به فشار خون بالا اشاره می کند، تاریخ تشخیص، عوارض و داروهای مورد استفاده باید بررسی شوند . اصول درمانی در گذشته برای درمان فشار خون بالا از یک رویکرد درمانی پلکانی تبعیت می کرد که به بیمار اجازه می دهد تا از داروها به عنوان یک شاخص مناسب برای تعیین میزان شدن بیماری استفاده کند. داروهای دیورتیک معمولا به تنهایی برای درمان فشار خون خفیف استفاده می شوند ، در حالی که داروهای ترکیبی نشان دهنده فشار خون بسیار بالا هستند.

بیمارانی که داروهای اضافه مانند کلونیدبن مصرف می کنند فشار خون بالای شدیدتری را نشان می دهند و قبل از قرار گرفتن تحت هر گونه درمان پیچیده جراحی ایمپلنت نیاز به مشاوره پزشکی دارند.

۴.۳/۵ - (۷ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم