درد قفسه سینه با منشا غیر قلبی

درد قفسه سینه با منشاغیرقلبی را معمولا می توان از درد ناشی از ایسکمی آنژین و انفارکتوس میو کارد افتراق داد در صورتیکه درد قفسه سینه تیز و خنجری باشد و شدت آن در دم افزایش و در بازدم کاهش می یابد . معمولا در اثر سندرم های قلبی ایجاد نشده است.

درد قفسه سینه که در اثر حرکت ( مانند چرخش ، پیچش یا کشش ناحیه دردناک ) بروز می نماید اغلب در اثر صدمه به عصب یا عضله ایجاد شده است و منشا قلبی ندارد . من در زمان توصیف درد های معمول قفسه سینه از واژه معمولا استفاده می کنم چون در مواردی بیمار دردی تیز و خنجری را احساس می کند که واقعا ممکن است در اثر بیماری قلبی ایجاد شده باشد .

وجود موارد استنشایی در درد های معمول قفسه سینه انتظار می رود و دندانپزشک باید به این نکته توجه نماید . احتمالا شایع ترین عامل بروز درد غیر قلبی در قفسه سینه منشا عضلانی اسکلتی است و در اثر کشش غضلات پس از ورزش یا فعالیت شدید ایجاد می شود این نوع از درد معمولا موضعی است( بیما می تواند محل دقیق درد را مشخص کند ) ، انتشار نمی یابد و با تنفس و حرکت بدتر می شود. پارچه گرم یا داروی ضد درد ملایم ممکن است باعث تسکین درد شود . پری کاردیت التهاب غشای خارجی پوشش قلب ( پری کاردیوم ) است که شایع ترین عامل ایجاد کننده آن عفونت ویروسی است.

درد ناشی از پری کاردیت مشابه درد ناشی از پری کاردیت در هنگام تنفس یا بلعیدن و تسکین درد با خم شدن بیمار به سمت جلو و اغلب وجود تب قبل از بروز درد . التهاب مری با یا بدون فتق باعث ایجاد درد سوزشی در ناحیه زیر جناغ یا اپیگاستر می شود که در اثر خوردن غذا یا دراز کشیدن بعد از صرف غذا تشدید می گردد . درد با مصرف آنتی اسید ها تسکین می یابد . در اغلب موارد بازگشت اسید به داخل دهان وجود دارد . آمبولی ریوی معمولا نشان دهنده انسداد ناگهانی رگ خونی در ریه ها توسط آمبولی ، رها شده ، از پا است.

بیمار دردی شدید و ناگهانی را در قفسه سینه احساس می کند که معمولا با سرفه و خلط خونی همراه است . آمبولی ریوی موقعیت تهدید کنند ه زندگی به شمار می رود . آنوریسم جدا کننده آئورت علت یکی ایجاد کننده درد در قفسه سینه است که شیوع کمتری دارد . بیمار درد ناگهانی ، شدید و حاد را در قفسه سینه تجربه می کند که اغلب در آغاز شدید است. معمولا در طی چند ساعت به بالا و پایین قفسه سینه و پشت انتشار می یابد . آنوریسم جدا کننده آئورت ممکن است به سرعت منجر به مرگ بیمار شود.

دو عامل شایع دیگر ایجاد کننده درد در قفسه سینه وجود دارند که افتراق بین درد با منشا قلبی و غیر قلبی را با مشکل مواجه می کند.این دو مورد عبارتند از درد ناشی از سوهاضمه حاد و ، گاز  ، که به طور اولیه در ناحیه فوقانی اپی گاستریک رخ می دهد . یکی از مهمترین عواملی که باعث شده است میزان مرگ و میر ناشی از انفار کتوس حاد میو کارد بالا باشد ، تشخیص نامناسب یا عدم توجه به علائم بالینی توسط بیمار یا پزشک است . نشانه هایی که تصور می شود که در اثر سوهاضمه یا گاز باعث بروز این نشانه ها شده است.

درد ناشی از از تجمع گاز معمولا تیز و خنجری است و در هنگام تنفس شدت آن بیشتر می شود . این نکته باید به تشخیص افتراقی بین درد ناشی از تجمع گاز و درد ناشی از بیماری ایسکمی قلب کمک کند . درد ناشی از سوهاضمه مشابه درد ناشی از آنژین یا انفارکتوس میو کارد آیند. بنابراین تمام بیمارانی که این نشانه ها در آنها ظاهر می شوند باید مورد ارزیابی دقیقی قرار گیرند . درد در ناحیه اپیگاستر می تواند نشان دهنده بروز ایسکمی میوه کارد یا انفارکتوس باشد و نباشد به سادگی از آن صرف نظر نمود . سوهاضمه غیر معمول و طولانی به ویژه در بیمارانی که در معرض خطر زیادی قرار دارند ( high-risk) باید شک برانگیز باشد . انجمن قلب آمریکا توصیه می کند در صورتی که درد قفسه سینه در بیماری که قبلا به بیماری شبیان اکلیلی ( coronary ) که تشخیص داده نشده مبتلا بوده تا ۲ دقیقه یا بیشتر ادامه یافت، کمک پزشک درخواست شود .

۴.۳/۵ - (۳۲ امتیاز)