تعریف اورژانس واقعی

در قانون و حرفه های پزشکی تعریف واژه های بسیار مهم هستند. واژه اورژانس از کلمه لاتین ” immerge ” به معنی ” فرو بردن ، فرار گرفتن یا دفن کردن ” مشتق شده است و بستر ( Webster ) اورژانسی را این گونه تعریف می نماید:

۱) واقعه یا رخدادی ناگهانی و معمولا غیر منتظره که نیاز به رسیدگی فوری دارد.

۲) وضعیتی که در اثر وقایع غیر منتظره پیش می آید و به طور ویژه نیازمند کمک می باشد.

در فرهنگ واژه های قانونی بلک ( Black ) اورژانس این گونه تعریف شده است: ” حادثه ای ناگهانی و غیر منتظره، وضعیت یا واقعه ای غیر قابل پیش بینی، حادثه گیج کننده یا پیچیدگی شرایط، رویداد ناگهانی یا غیر منتظر برای کار ، وضعیت اضطراب، ضرورت مبرم “. به تکرار کلمه ” غیر قابل پیش بینی ” در این تعریف که به توضیحاتی که در ادامه مطالب ارائه داده خواهند شد ،مربوط می شود ، توجه نمایید . ممکن است بیماری با درد دندان مزمن که ” فقط دیگر نمی تواند درد را تحمل توصیف نماید ” ، این مشکل را به عنوان یک وضعیت اورژانس توصیف کند . واضح است که دندان درد مزمن یک وضعیت اورژانس نمی باشد ، زیرا ناگهانی یا غیر منتظره اتفاق نیفتاده است و به احتمال زیاد نیاز به درمان فوری ندارد.

اینکه بیماران ، اورژانس را به گونه ای متفاوت از متخصصین بهداشت توصیف می کنند ، قابل درک است و خود متخصصین بهداشت توصیف می کنند، قابل درک است و خود متخصصین بهداشت در این زمینه مقصر می باشند. به عنوان مثال، بیماران در مطب دندانپزشکی اغلب خود را مشمول ” پذیرش اورژانس ” قلمداد می کنند. آیا در مطبی ‌که در آن تابلوی ” پذیرش اورژانس ” نصب شده است، فقط مواردی مانند آنا فیلاکسی (شوک و واکنش حساسیت شدید نسبت به داروها و …..) و خونریزی شدید دهان مد نظر می باشند یا چیزی کاملا متفاوت مانند دندان درد مزمن مد نظر است؟ همچنین واضح است که بیشتر بیمارانی که به بخش های اورژانس بیمارستان ها مراجعه می کنند ،واقعا به علت داشتن وضعیت اورژانس مورد مداوا قرار نمی گیرند بلکه به دلیل راحتی ، مشکلات مالی ، نداشتن ارتباط قبلی با هیچ پزشکی و دلایلی از قبیل به این بخش مراجعه می نمایند.

سایت انجمن دندانپزشکی آمریکا این موارد را به عنوان وضعیت اورژانس قلمداد می کند: ” لب یا زبانی که گاز گرفته شده است، شکستگی دندان ، ترک خوردگی دندان، شکستگی احتمالی فک ، دندانی که در اثر ضربه از حفره یا ساکت خارج شده است ، چیزی بین دندان ها گیر کرده باشد، دندان درد. بر اساس عقیده وبستر ( Webster ) ممکن است دندان درد مزمن در این موارد وضعیتی ” فوری ” باشد:

۱) نیازمند رسیدگی یا توجه فوری و ضروری باشد

۲) اصرار، التماس و فشار بیمار به انجام کار

با این وجود، اگر چه در تعاریف این گونه بیان شده است، اما موارد نیازمند به رسیدگی فوری، اورژانس نیستند . اینکه به دلیل سوه استفاده از واژه هایی با معانی مشخص ، درگیر مسائل قانونی نشوید ، مسئله مهمی می باشد. به عنوان متخصص بهداشت دقیقا همان گونه که واژه آلرژی به درستی استفاده می نمایید ( در موارد حساسیت یا واقعه فیزیولوژیک دیگر ) ، باید تشخیص دهید که چگونه از واژه ” اورژانس ” استفاده نمایید. به عنوان مثال، مشخص شده است که بیشتر بیمارانی که در تاریچه خود سابقه حساسیت به پنی سیلین را ذکر می کنند ، واقعا به آن حساسیت ندارند. یکی از ویژگی‌های مهم وضعیت اورژانس، غیر منتظره بودن آن است. بنابراین اگر در درمان مشکل ویژه ای نتیجه ای مشخص قابل پیش بینی باشد ( مانند دندان درد به علت وجود پوسیدگی قدیمی ای که مورد غفلت واقع شده است ) به سختی می توان واقعا چنین وضعیتی را اورژانس در نظر گرفت.

بر اساس آنچه در فرهنگ واژه های قانونی بلک( Black) ذکر شده است ، ممکن است شرایط پیچیده باشد . در واقع ، اغلب به نظر می رسد که اورژانس ها در اثر حداقل گروه کوچکی از شرایط منفردی رخ میدهند که به طور متوالی نداشته اید . تصور کنید که دندان درد مزمن شخصی ، به طور غیره منتظره آبسه حاد تبدیل شود و خطر ایجاد اختلال در راه هوایی را ایجاد کند ‌. احتمالا در این شرایط یک وضعیت اورژانس وجود دارد. تعداد کمی از دندان درد ها به سمت وضعیت اورژانس وجود دارد . تعداد کمی از دندان درد ها به سمت وضعیت تهدید کننده حیات که نیازمند اقدام فوری است، پیش می روند. توجه داشته باشید ، درد که نشاندهنده وجود طیف وسیعی از وقایع متنوع داخلی می باشد، موضوع بحث این قسمت نیست. ممکن است بسیاری از متخصصین بهداشت به طور منطقی، بدون توجه به اینکه عموم مردم چه تصوری راجع به این قضیه دارند ، درد را مشمول هیچ کدام از تعاریف اورژانس را به حساب نیاورند.

در بحث ” اورژانس ” باید دو نکته مورد توجه قرار بگیرند.

نکته اول

ممکن است قوانین اورژانس را قانون گذاران غیر متخصص در حرفه پزشکی، بر اساس مسائل قانونی وضع نموده اند . مهم است که بدانید در جایی که زندگی می کنید، موارد اورژانس چگونه تعریف می شوند و شما بیمار گرامی و دندانپزشک محترم این وضعیت را تشخیص داده و

نکته دوم

شامل نحوه انجام محاکمه فرد می باشد. در دادگاه، هیئت منصفه این اختیار را دارد که با توجه به مورد درحال بررسی ، اورژانس را تعریف نماید . ممکن است تعریفی که هیئت منصفه ارائه می دهد با آنچه وبستر ، بلک یا قانون ارائه داده اند ، تطابق نداشته باشد.

۳.۷/۵ - (۸ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم