مزایای ایمپلنت فوری بلافاصله پس از کشیدن دندان

مزایای ایمپلنت فوری

بنا بر گفته کویس پنج کلید وجود دارد که به کمک آنها می توان نتیجه استتیک ایمپلنت تک دندانی در شرایط کشیدن فوری و جایگذاری ایمپلنت را پیش بینی کرد :

۱) موقعیت دندان وابسته به لبه لثه

۲) شکل پریودونشیوم

۳) بیوتایپ پریودونشیوم

۴) شکل دندان

۵) موقعیت استخوان کرست قبل از کشیدن

پس بافت نرم و استخوان سه فاکتور از پنج فاکتور در پیش بینی استتیک را تشکیل می دهند.  هدف رستوریش ایمپلنت قدامی شبیه سازی نمای ظاهری یک دندان طبیعی ست . وجود حجم کافی استخوان برای کانتور صحیح بافت نرم و سخت الزامی ست . جایگذاری سریع ایمپلنت بعد از ایتام اولیه استخوان آلوئولار یا پیوند استخوان معمولا مفید خواهد بود . بدین ترتیب جایگذاری فوری ایمپلنت در محل کشیدن دندان به سر فصلی بسیار محبوب و رایج تبدیل شده است .

مزایا :

مزایای جایگذاری فوری ایمپلنت بعد از کشیدن دندان با محافظت بهتر از ساختار بافت نرم مرتبط است چرا که بعد از کشیدن دندان بافت نرم در محل دندان کشیده شده دچار کلاپس می شود. در نتیجه ممکنست از  آگمنتیشن استخوان و پیوند های بافت نرم پرهیز شود. این روش به عنوان تکنیکی در جهت حفظ یکدستی ساختار لثه معرفی شده است . همچنین در این روش تعداد جراحی ها کاهش می یابد که به لحاظ  مالی برای بیمار مناسب تر خواهد بود. هر زمانی که استفاده از این روش مد نظر باشد ، روش اکستروژن ارتودنسی قبل از کشیدن و جایگذاری ایمپلنت مزایای زیادی خواهد داشت . دندان با تاج متقارب بعد از کشیدن بیشتر در خطر مشکلات بافت نرم پس از کشیدن است.

همچنین تاج متقارب بعد از کشیدن بیشتر در خطر مشکلات بافت نرم پس از کشیدن است.  همچنین تاج متقارب استخوان اینتر پروگزیمال بیشتری بین دندان ها داشته و استخوان فاسیال بیشتری روی ریشه متقارب قرار دارد . لذا در شرایط ایده آل ریشه متقارب می تواند برای کشیدن و جایگذاری فوری ایمپلنت مزایای بیشتری داشته باشد. پس در بهترین شرایط که شامل عدم وجود مشکلات پاتولوژی ، بافت های ضخیم لثه ، کانتور مطلوب استخوانی ، کانتور مطلوب بافت نرم وریشه های متقارب هستند می توان جایگذاری فوری ایمپلنت بعد از کشیدن را مد نظر قرار داد. ریشه مربعی شکل پس از کشیدن انقباض  لثه ای کمتری داشته و استخوان کمتر بوده و فضا های بزرگی بین محل کشیدن مزایای کمتری برای بافت نرم است .پس در بیشتر مواقع اکستروژن ریشه قبل از کشیدن یا کشیدن با جایگذاری تآخیری مد نظر قرار می گیرد.

۴.۱/۵ - (۸ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم