لیفت ابرو

Eyebrow lift

Eyebrows ptosis (افتادگی گوشه ابرو)  , upper eyelids skin laxity (شلی و افتادگی پوست پلک فوقانی)، تداعی یک چهره غمگین را در نمای ظاهری افراد ایجاد میکند. که این حالت را انقباض قسمت کناری فوقانی عضله مدور دور چشم ایجاد میکند. یکی از راه هایی که می‌توان این وضعیت بیمار بهبود بخشید تزریق توروتوکسین بوتاکس جهت لیفت قسمت کناری فوقانی عضله مدور دور چشم که مانع از انقباض این عضله گردیده و متعاقب آن قسمت کناری فوقانی ابرو بالا کشیده شده و  چهره بیمار را ارتقا کمی و کیفی خواهد داد. در اصطلاح طب زیبایی به این تکنیک لیفت ابرو و یا chemical brow lift گفته می‌شود.

کاربرد نوروتوکسین بوتاکس جهت لیفت ابرو شامل :

 

۱) درمان افتادگی گوشه خارجی ابرو یا همان lateral eyebrow ptosis 2

۲) لیفت گوشه ابرو به جهت زیبایی lateral eyebrow lift

۳) upper eyelid fermatochalasis

در بانوان موقعیت ایده آل ابرو کمی بالاتر از لبه استخوان فوق چشمی و همراه با یک قوس که اصطلاحا به آن gull-wing shaped (یا همان ابرو جادوگری) گفته می‌شود ٫ قرار رفته است. این حالت در آقایان کاملا منطبق بروی لبه استخوانی فوق چشمی و به شکل افقی قرار گرفته است.

عضله هدف ؛

جهت لیفت کنار ابرو با استفاده از تکنیک تزریق نوروتوکسین بوتاکس باید توجه ویژه ای به عضله مدور دور چشمی داشت، با بررسی دقیق این عضله و ارزیابی موقعیت صحیح آن قسمت کناری فوقانی این عضله مورد تزریق بوتاکس قرار خواهد گرفت.

به جهت انجام نکنیک لیفت ابرو ارزیابی دو نکته بسیار مهم زیر واجب می باشد.

مورد اول ارزیابی افتادگی پلک و dermatochalasis , از بیمار می خواهیم  که عضله پیشانی خویش را در حالت استراحت قرار داده٫ در این شرایط بیمار اگر dermatochalasis ( حالت افزایش بافت همراه با چین و‌چروک و شلی و افتادگی) در ناحیه پلک فوقانی و یا افتادگی شدید پلک داشته باشد ، حتی با تزریق نوروتوکسین بوتاکس هیچگونه نشانه ای از بهبودی را از خود نشان نخواهد داد. این بیماران کاندید درمان های تهاجمی- جراحی می باشند.

مورد دوم ارزیابی میزان توانمندی و قدرت انقباضی قسمت کناری فوقانی عضله مدور دور چشمی ، که در این حالت با قرار دادن انگشت اشاره دقیقا زیر عضله مدور دور چشم زمانی که بیمار این عضله را تحت عملکرد یا همام انقباض قرار داده است توانمندی آین عضله را ارزیابی میکنیم، در صورتی که در اثر انقباض این عضله توسط بیمار نیروی قابل توجهی منجر به پایین رفتن انگشت اشاره ( نشان) ایجاد گردد، تکنیک تزریق نوروتوکسین بوتاکس جهت بالا بردن گوشه ابرو بی اثر و قابل مشاهده نخواهد بود.

جهت انجام یک روند تزریقی مناسب از بیمار میخواهیم در زمانی که بصورت عمود به صندلی خود تکیه داده به روبرو نگاه کند، قسمت خارجی مردمک  چشم  شاخص مهمی جهت تزریق نوروتوکسن بوتاکس خواهد بود. خطی عمود فرضی بر قسمت خارجی مردمک چشم رسم گردیده که به آن limbus line گفته می‌شود . نقطه امن تزریق دقیقا یک سانت متر خارج از این خط و زیر لبه استخوانی فوق چشمی خواهد بود.در صورت رعایت نکردن این تکنیک و تزریق با دقت کمتر بیمار دچار افتادگی پلک فوقانی حداقل بمدت ۶ هفته خواهد شد.

۲.۷/۵ - (۷ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم