فلوراید دندان چیست؟

هر آنچه که باید از فلوراید دندان بدانید :

فلوراید ماده معدنی طبیعی است که در پوسته زمین به صورت گسترده پراکنده شده است. برخی از مواد غذایی و منابع آبی حاوی این ماده هستند.

فلوراید اغلب به آب آشامیدنی برای کمک به کاهش پوسیدگی دندان اضافه می شود. در دهه ۱۹۳۰، محققان دریافتند افرادی که به طور طبیعی آب حاوی فلوراید می نوشند نسبت به افرادی که این آب را نمی نوشند حفره های کمتری در دندان خود دارند.

پس از کشف این موضوع مطالعاتی برای اضافه کردن فلوراید به آب آشامیدنی و تاثیر آن بر دندان شکل گرفت که نتیجه آن کاهش پوسیدگی دندان ها بوده است. انجمن دندانپزشکی آمریکا، سازمان بهداشت جهانی و انجمن پزشکی آمریکا بیش از دیگر سازمان ها تاکید بر استفاده از فلوراید در آب آشامیدنی برای کاهش پوسیدگی دارند.

فرآیند تاثیر فلوراید :

فلوراید به دو روش مختلف از ایجاد حفره ها جلوگیری می کند:

– فلوراید در استخوان ها و دندان های در حال رشد کودکان نفوذ می کند و باعث تقویت مینای دندان در کودکان می شود و در بزرگان نیز مانع از شکل گیری حفره ها خواهد شد.

– فلوراید کمک می کند تا مینای دندان افراد بالغ محکم تر شود.

– فلوراید باعث تقویت فرآیند طبیعی بازسازی و تجدیدحیات طبیعی دندان ها می شود.

– بعد از خوردن غذا ، بزاق دهان حاوی اسیدهایی است که کلسیم و فسفر موجود در زیر سطح دندان ها را در خود حل می کند.

– در موارد دیگر که دهان بزاق اسیدی کمتری دارد، فرایند معکوس می شود و کلسیم و فسفر موجود در دندانها سخت می شوند. این فرایند باعث کانی سازی مجدد در دندان می شود. وقتی طی کانی سازی مجدد فلوراید حاضر باشد، کانی های شکل گرفته سخت تر شده و در نتیجه استحکام دندان و مقاومت نسبت به مرحله بعدی انحلال بالاتر می رود.

چگونه بفهمیم میزان فلوراید دریافتی کافی است؟

اگر آب آشامیدنی حاوی فلوراید باشد و سپس مسواک زدن به طور مرتب با خمیر دندان حاوی فلوراید انجام بگیرد خطر پوسیدگی دندان چه در کودکان و چه در بزرگسالان بسیار کاهش می یابد.

اگر آب مصرفی شما حاوی فلوراید نباشد و یا به اندازه کافی حاوی فلوراید طبیعی (۱ قسمت در میلیون) نباشد ، دندانپزشک و یا پزشک متخصص اطفال ممکن است قرص فلوراید و یا قطره حاوی فلوراید مخصوص کودکان را تجویز کند. دندانپزشک و یا پزشک متخصص اطفال می تواند بگوید که چقدر فلوراید برای خانواده شما مناسب است، بنابراین لازم است در این زمینه با آنها مشاوره صورت بگیرد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم