خطرات روزمره برای دندان سالم

برخی از افراد دانسته یا ندانسته با عملکرد خود به دندان های سالم موجود در دهانشان صدمه می زنند. همانطور که به سلامت دیگر قسمت های بدن اهمیت می‌دهیم باید به سلامت دهان و دندان خود نیز توجه بیشتری داشته باشیم. از جمله خطرات روزمره برای دندان سالم ، میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

 

۱- استفاده از مسواک کهنه : 

یکی از خطرات مضر برای دندان سالم استفاده از مسواک کهنه است. یک مسواک بیشتر از ۳ ماه کاربرد ندارد، بعد از آن خراب شده و تاثیری در تمیزی دندان نداشته بلکه ممکن است بر آن آسیب نیز وارد نماید.

مسواک کهنه
مسواک کهنه

۲- مدت زمان مسواک زدن :

مدت زمان مناسب برای مسواک زدن حداقل ۳ دقیقه است. برخی افراد با سرهم بند کردن مسواک زدن و استفاده از آن در کمتر از ۲۰ ثانیه همه چیز را به هم می رسانند.

۳- روزی دوبار مسواک نزدن :

روزی ۲ با مسواک زدن باعث از بین رفتن باکتری ها و میکروب ها می شود و شانس پوسیدگی و بیماری های زبان را کاهش می دهد.

۴- نگهداری مسواک در محیط مرطوب :

حمام ، توالت محیط مرطوب و پر از باکتری هستند مسواک را در محیط های باز قرار دهید که میکروب و باکتری جذب نکند.

۵- استفاده نکردن از آب هنگام شست و شوی دهان :

خمیر دندان های معمولی فلوراید زیادی دارند که چسبناک هستند و داخل دهان می مانند بعضی افراد به جای استفاده از آب از دهان شوی برای شست و شوی دهان استفاده می کنند. بهتر از از دهانشویه به صورت جداگانه استفاده شود.

۶- بارها مسواک زدن در طول روز :

بیشتر از ۲ بار مسواک زدن در روز باعث ساییدگی و آسیب های مینای دندان می شود.

۷- مراقبت نکردن از زبان :

زبان تمیز بخش جدایی ناپذیر سلامت دندان است . بیشتر مردم روزی یک یا دوبار مسواک می زنند ، مراقبت از زبان نیز تنفسی دلپذیر را به همراه دارد.

۸- سرکه سیب :

سرکه سیب فواید زیادی را برای کاهش وزن دارد و متابولیسم را بالا می برد اما اسید موجود در آن باعث ساییدگی و آسیب به مینای دندان و حساسیت دندان می شود.

۹- سیگار کشیدن :

سیگار برای ریه ها و قلب و دندان بسیار مضر است کم کردن سیگار اولین قدم برای بهبود در سلامت دهان و دندان است.

۱۰- مراجعه نکردن به دندانپزشک :

مراجعه کردن منظم به دندانپزشک برای بهداشت و سلامت کل دندان ضروری است. مراجعه به پزشک از درد و پوسیدگی نابهنگام جلوگیری می کند.

۱۱- استفاده نکردن از کلسیم و ویتامین D :

مواد معدنی و ویتامین ها در ساخت استخوان ها و در نهایت دندان مناسب هستند که کمبود هرکدام از این مواد باعث بروز مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان می شود. از جمله آنها ویتامین D و کلسیم هستند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم