منشا حساسیت دندان ها چیست ؟

طبق آخرین تحقیقات حساسیت دندان با عاج دندان مرتبط است و ربطی به خوراکی های سرد و گرم ندارد.محققان تایوانی با آزمایش این ماده بر روی دندان سگ ها متوجه شدند که این ماده دست کم ۷۰ روز این حیوانات را از درد ناشی از حساس بودن دندان ها رها می کند.

پروفسور «چون پین لین» یک محقق در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ملی تایوان و همکارانش این ماده را با استفاده از کربنات کلسیم و سیلیس ساختند.

دستکم از هر پنج بزرگسال یک نفر نقاطی از دندان هایش حساس بوده و این مشکل به ویژه در میان افراد ۴۰ و ۵۰ ساله بیشتر است.

حساس شدن دندان ها در نتیجه نمایان شدن تدریجی بخش های داخلی نرم تر دندان که عاج نامیده می شوند و در زیر مینا قرار دارد ایجاد می شود.

دندان از لوله های کوچکی ساخته شده اند که به عصب ختم می شود. این لوله ها مملو از مایعی است که تغییرات ایجاد شده در دمای این مایع بر اثر مصرف غذاهای گرم و سرد باعث تحریک عصب دندان شده و در نتیجه درد ایجاد می کند.
این درد همچنین بر اثر مصرف غذاهای فوق العاده شیرین و سفت نیز ایجاد می شود.

محققان در آزمایش بر روی سگ ها این ماده را همانند چسب بر روی دندان این حیوانات کشیدند و مشاهده کردند که این ماده لوله هایی را که در معرض قرار گرفته بودند، بیشتر از هر درمان دیگری پوشاندند.
این مطالعه در مجله American Chemical Society Nano منتشر شده است.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۱۱ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم