هر آنچه باید از لبخند لثه‌ ای بدانید ؟

لبخند لثه ای چیست؟

آیا هنگام خندیدن دستتان را جلوی دهانتان می گیرید؟ آیا هنگام خندیدن لثه های شما نمایان می شود؟ لبخند لثه‌ای خود را تصحیح کنید و طرح لبخند دندان زیبا داشته باشید 🙂

لبخند لثه ای به حالتی می گویند که شخص در هنگام خندیدن میزان زیادی ( بیش از حد معمول) از لثه اش  نمایان می شود و نسبت نمایان شدن دندان ها به لثه ها در هنگام خندیدن شخص نا متناسب است.

این درست است که داشتن لبخند لثه ای یکی از انواع حالاتی است که اناتومی صورت یک فرد می تواند داشته باشد و این امری طبیعی است ، اما برخی افراد به خاطر داشتن لبخند لثه ای احساس خجالت  و عدم اعتماد به نفس می کنند و از ظاهر خود راضی نیستند.

این افراد شکل چهره خود هنگام خندیدن را دوست ندارند و تمایل دارند راهی برای اصلاح طرح لبخند لثه ای بیایند. خبر خوب این است که راهی وجود دارد که میتوان به سادگی با جراحی لبخند لثه ای و یا روش های غیر جراحی آن را درمان کرد.

راه های درمان لبخند لثه‌ای 

 

جراحی افزایش طول تاج:

لبخد لثه ای شدید تر به روش های پیشرفته تری نیاز دارد. در این موارد برای کاهش بافت لثه ای از روشی به نام افزایش طول تاج دندان استفاده می شود.

جراحی افزایش طول تاج تحت بی حسی موضعی انجام می شود تا بیمار دردی را حس نکند. در حین انجام این جراحی لثه بافت لثه ای کنار زده می شود تا جراح به قسمت بافت استخوانی که دندان را در بر گرفته دسترسی پیدا کند.

جراحی لثه برداری:

جراحی لثه برداری یک روش ساده است که برای درمان لبخند لثه ای خفیف و متوسط به کار می رود. این روش برای برداشتن بافت اضافی لثه و شکل دادن به خط لثه استفاده می شود. برای برداشتن بافت لثه اضافی از لیزر مخصوص دندانپزشکی یا روشی به نام جراحی با پرتو استفاده می شود.

این روش بدون درد است و نیازی به بخیه زدن لثه در آن نیست و دو هفته پس از انجام این روش لثه ها کاملا بهبود می یابند.

پایین آوردن لب فوقانی با تزریق بوتاکس:

تحرک بیش از حد عضله لب فوقانی را می‌توان با چند تزریق بوتاکس کوچک در عضلات بالابرنده لب فوقانی، کاهش داده و آن را ریلکس کرد. بوتاکس باعث می‌شود که انقباض عضلات بالا برنده لب کمتر شود، به طوری که لب بالا در هنگام لبخند زدن کمتر به سمت بالا کشیده می‌شود.

به عبارت دیگر لثه‌های شما زمانی که لبخند می‌زنید، کمتر مشاهده خواهند شد. اما حالات چهره شما همچنان طبیعی خواهند بود.

۵/۵ - (۶ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۱۱ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم