راه های درمان کوچک بودن فک

ناهنجاری های موجود در دندان ها و فک که معمولا به دلیل کوچک بودن اسکلت فک در افراد به وجود می آید باعث بروز مشکلاتی در ناحیه دندان و صورت می شود که در این مقاله دکتر سلام شما را با روش های درمان کوچک بودن فک آشنا می نماید.

نتیجه درمان ارتودنسی فک:

مانی که دوره درمان به اتمام می رسد، فک پایین بیمار همراستای با فک بالا قرار می گیرد. به طوری که با بستن دهان، هر دو لب پایین و بالا دقیقا بر یکدیگر منطق می شوند. نتیجه دیگر درمان، مرتب شدن دندانهاست که به طور یکدست و منظم در کنار یکدیگر قرار دارند.

تکلم فرد نیز به حالت عادی باز می گردد و فرد می توانند به راحتی و بدون مشکل صحبت کند. غذا خوردن بیمار هم راحت‎تر می شود. زیبایی چهره نیز از دیگر نتایج مطلوب ارتودنسی برای درمان عقب بودن فک پایین است.

درمان عقب بودن فک پایین:

برای تشخیص عقب بودن فک پایین باید تصویر نیم رخ شما توسط ارتودنتیست دیده شود. حتی در خانه هم می توانید تصویر نیم رخ خودتان را استفاده از دو آینه مشاهده کنید.

یک راه دیگر این است که اگر چانه عقب تر از فک بالا باشد، صحبت کردن هم با مشکل مواجه می شود. بنابراین با تشخیص این عارضه، درمان هم نیاز خواهد بود.

روش معمول برای درمان عقب بودن فک پایین، ارتودنسی کاموفلاژ یا ارتودنسی جبرانی است که در آن به تدریج، چند دندان از دهان بیمار خارج می شود. در این صورت فضای کافی برای جابه جا شدن دندانها و قرار گرفتن در جای خودشان فراهم می شود. متخصص ارتودنسی ابتدا دهان بیمار را قالب گیری و سپس براکت ها را از روی قالب تهیه می کند.

 

۴.۳/۵ - (۷ امتیاز)
۴.۸/۵ - (۶ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم