راه های درمان لقی دندان چیست ؟

با سلام در برخی اوقات به دلایل مختلف دندان های اصلی در بزرگسالی دچار لق شدن می شود که در صورت عدم درمان به موقع ممکن است شخص آسیب دیده دندان اصلی خود را نیز از دست بدهد در این مقالبه به راه های درمان لقی دندان می پردازیم .

 ایمپلنت

دندان هایی که به خودی خود محکم نمی شوند و عکس العمل مناسب به روش های درمانی مثل اسپلینت، جرم گیری و محافظ دهان نشان نمی دهند، ممکن است نیاز به انجام عمل جراحی برای ترمیم و تثبیت شدن داشته باشند.

در این حالت جراح دهان اغلب می تواند ریشه های دندان را در محل ریشه تقویت کند یا به سادگی دندان آسیب دیده را کشیده و آن را با ایمپلنت دندان جایگزین کند.

اسپلینت ها :

 اسپلینت دندان معمولاً از مواد رزین کامپوزیت دندان و سیم ساخته می شوند و با استفاده از آنها دندان لق شده به دندان های مجاور آن بسته شده و دندان های سالم به عنوان تکیه گاه برای دندان لق شده عمل می کنند.استفاده شود.

جرم گیری و تسطیح ریشه:

 مسواک زدن و نخ دندان کشیدن حداقل برای دو بار در روز بهترین راه برای جلوگیری از التهاب لثه است، اما این روش ها برای درمان لق شدن دندان در هنگام ایجاد آن کافی نیست.

جرم گیری دندان و تسطیح ریشه دو روش رایج برای کمک به تقویت ریشه های دندان در شرایطی است که این ریشه ها به خاطر بیماری ضعیف شده اند. جرم گیری فرآیندی است که در آن پلاک های ایجاد شده در سطح دندان و ریشه آن پاک می شوند.

 

پیشگیری از لق شدن دندان‌ها چه کار می توانیم بکنیم ؟

بطور منظم وقت کافی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن صرف کنید و از تکنیک‌های مناسب مسواک زدن و کشیدن نخ دندان استفاده نمایید.

مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش بطور منظم می‌تواند باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شود و بسیاری از بیماری‌ها را دور نگه دارد.

۴.۲/۵ - (۱۳ امتیاز)
۴.۸/۵ - (۱۰ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم