درمان خانگی جوش های ناشی از وکس و اپیلاسیون

اپیلاسیون و وکس موهای بدن و موهای زائد را از بین برده و پوست را نرم و زیبا می سازند، اما  این زیبایی هزینه هایی نیز به همراه دارد. برآمدگی ها و جوش های قرمز بعد از اپیلاسیون می توانند چندین ساعت یا حتی تا ۳ روز دوام داشته باشند، مخصوصا اگر شما دارای پوستی حساس و نازک باشید.درمان خانگی جوش های ناشی از وکس و اپیلاسیون از مواردی است که بیشتر خانم ها دنبال آن هستند.

در اینجا تعدادی از ترفندها و نکاتی که به درمان  ناراحتی ها و آسیب های پوستی از این قبیل کمک کرده و از بروز دوباره آنها پیشگیری می کند،  آورده شده است ، طوری که شما می توانید دفعه بعدی با خیال راحت به سراغ وکس و اپیلاسیون بروید.

  • جوش شیرین برای جوش بعد از اصلاح : 

جوش شیرین به دلیل خاصیت ضدالتهابش، پوست را تسکین می‌دهد. علاوه بر این، خارش و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.

روش استفاده : 

  1. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک پیمانه آب مخلوط کنید.
  2. یک توپک پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و به پوست بزنید.
  3. ۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست را با آب سرد بشویید.
  4. این کار را ۲ تا ۳ مرتبه در روز انجام دهید.

 

  • روغن هسته انگور :

روغن هسته انگور پوست را آبرسانی کرده و به بهبود زخم های تازه کمک می کند.

روش استفاده : 

مقدار کمی از این روغن را به دستتان مالیده و با دستانتان این روغن را به آرامی روی پوست ناحیه مورد نظر ماساژ دهید. نیازی نیست که از پنبه یا دیگر روشهای استعمال روغن استفاده کنید.

  •  روغن تی تری (درخت چای) و روغن ویتامین E :

هردو این روغنها برای تسکین و بهبود هرگونه آسیب  پوستی یا جوش بعد از اپیلاسیون عالی می باشند و به التیام پوست کمک خواهند کرد.

روش استفاده :

مقدار زیادی از روغن ویتامین E ( که بیشتر در دسترس می باشد) یا روغن تی تری را چندین بار در روز بر روی پوست بمالید. این کار را تا بهبود کامل انجام دهید.

۴.۵/۵ - (۶ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم