آموزش رفع سریع سیاهی زیربغل

برای رفع سریع سیاهی زیربغل در خانه چه کار هایی می توانیم انجام دهیم ؟!

تیره شدن بعضی نواحی مثل زیربغل معمولا به دلیل بیماری یا مشکل خاصی نیست. سیاهی زیر بغل ممکن است به دلیل پاسخ بدن به یک سری از عوامل خاص و مشخص محیطی باشد، همانند تغییر رنگ پوست در زیر نور خورشید که پیامد امواج فرابنفش خورشید می‌باشد.

بعضی از دلایل اصلی سیاهی زیر بغل شامل این موارد می‌باشند:

اصلاح کردن با تیغ، استفاده متناوب از کرم‌های موبر، تهویه‌ی ضعیف زیر بغل، تجمع سلول‌های پوستی مرده و استفاده از ضدبوها و عرق‌گیرهایی که بر پایه‌ی الکل هستند.

راه حل چیست ؟!

– پوست پرتقال

پوسته پرتقال نیز می‌تواند برای روشن کردن پوست زیر بغل مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از این روش مقداری پرتقال تمیز و شسته را پوست گرفته در مقابل نور خورشید چند روز قراردهید تا کاملاً خشک شوند. سپس آن را به صورت پودر خشک درآورید.

روش خانگی سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغلمخلوط ۲ قاشق چای خوری پودر پرتقال پودر شده را با آب تهیه کنید و ناحیه تیره زیر بغل را به آن آغشته کنید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید، انجام مداوم این کار سبب زیبایی و سپیدی پوست می‌شود.‌

می‌توانید درصورت دلخواه مقداری عصاره گیاه اسطوخدوس نیز به مخلوط آب و پودر پرتقال اضافه کنید تا مانند دئودورانت پوستتان خوشبو شود.

-روغن نارگیل

روغن نارگیل
روغن نارگیل

روغن نارگیل هم یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای روشن کردن ناحیه زیر بغل است. روغن نارگیل حاوی ویتامین E است که می‌تواند سبب روشن شن پوست شود. افزون بر این، روغن نارگیل مانند یک دئودورانت موثر طبیعی عمل و پوست را خوشبو می‌کند.

برای این کار ناحیه زیر بغل را به مقداری روغن نارگیل اصیل آغشته کنید و به خوبی پوست را ماساژ دهید. برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس بدن را با آب ولرم و صابون ملایم شستشو دهید.

– لیموترش

لیمو ترش و سفید کردن زیربغل
لیموترش

لیموترش علاوه بر اینکه یک سفید کننده‌ی طبیعی است یک آنتی باکتری و ضدعفونی کننده‌ی قوی هم می‌باشد. دلیل استفاده از لیموترش در بسیاری از درمان‌ها وجود همین خواص است. لیموترش می‌تواند پوست شما را خشک کند بنابراین از یک مرطوب کننده بعد از آن استفاده کنید.

  1. لیمو را از وسط نصف کنید و نصف آن‌ را برای مدت چند دقیقه به زیر بغل خود بمالید.
  2. برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید که آب آن روی پوستتان بماند و بعد آن ناحیه را با آب بشویید.
  3. برای لایه برداری بهتر، می‌توانید از میزان اندکی شکر بر روی لیمو، نیز استفاده کنید.
  4. این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.
۴.۹/۵ - (۱۴ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم