عوارض ناشی از برنزه کردن پوست

از عوارض ناشی از برنزه کردن پوست چه می دانید ؟

اشعه ماوراء بنفش چه مصنوعی باشد و چه به همراه نور خورشید، برای بدن شما مضر است. مهم نیست به چه مقدار اشعه در چه فاصله زمانی جذب می‌کنید، مهم این است که این اشعه‌ها قادرند جهش‌های ژنتیکی در بدنتان ایجاد کنند و این جهش‌ها نیز به نوبه خود چند نوع سرطان پوست برایتان به ارمغان می‌آورند.

نوری که از سمت خورشید به زمین می رسد، از ترکیب چند نور یعنی ماورای بنفش، نور مرئی و نور مادون قرمز است. بین این ترکیب های نوری، ماورای بنفش است که برای پوست و بدن ما انسان ها یک سری فواید و یک سری مضراتی به همراه دارد؛ زیرا این تنها نوری است که می تواند به بدن و پوست انسان نفوذ کند.

می دانیم که افراط و تفریط در هر چیزی حتی در خوردن میوه ها و سبزیجات هم ضرر و زیان هایی به دنبال دارد. نور ماورای بنفش ویتامین D را در بدن فعال کرده، باعث استحکام استخوان ها می شود.

این نور قادر است زمین و اجسام را ضدعفونی کند و میکروب های مضرر را از بین ببرد. اما این شرایط زمانی اتفاق می افتد که نور آفتاب به اندازه بر بدن و اجسام بتابد؛ در غیر این صورت زیادی آن برای پوست مضر است.

برنزه شدن عوارض جانبی زیادی برای سلامتی ما دربردارد و می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات زیاد پوستی از جمله پیری زودرس و سرطان پوست شود.

هرگز پوست خود را با دستگاه های سولاریوم برنزه نکنید.اشعه سولاریوم پوست را مستعد ابتلا به این سرطان خطرناک میکند به هشدارهای متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی در این باره دقت کنید.

چرا باید از سولاریوم بیشتر بترسیم ؟

شاید فکر کنید که ضرر سولاریوم از نور آفتاب کمتر است، زیرا مدت زمان کوتاه تری در دستگاه قرار می گیرید. اما افرادی که چنین تفکری دارند سخت در اشتباه هستند.

نور چراغ های سولاریوم نور خالص شده ماورای بنفش است؛ به همین دلیل تحمل بیمار را برای ماندن در چنین نورهایی افزایش می دهد.

در صورتی که نور مادون قرمز خورشید باعث گرم شدن و بالا رفتن پوست شده، طاقت فرد هم برای ماندن در مقابل نور آفتاب کمتر می شود اما در سولاریوم طول زمان کوتاه تر و طاقت فرد بیشتر بوده و برای همین عوارض بیشتری به پوست می رسد.

اما راه حل چیست ؟

افرادی که قصد دارند پوست تیره تر یا به اصلاح برنزه ای داشته باشند، بهتر است از کرم های اتوبرنز استفاده کنند. این کرم ها عارضه خاصی برای پوست به همراه ندارند، اما برخی از پوست ها ممکن است نسبت به آنها آلرژی و حساسیت داشته باشند که توصیه می شود این افراد استفاده نکنند. در غیر این صورت استفاده از کرم های برنزه کننده برای افرادی که عارضه ندارند، بلامانع است.

۳.۶/۵ - (۱۲ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم