دندان قروچه در کودکان

child Clenching

دندان قروچه در کودکان چگونه پدیدار می شود ؟!

قبل تر در مورد دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم با شما صحبت کرده بودیم , اما حالا سعی میکنیم والدین را درباره ی دندان قورچه در کودکان خودشان آگاه سازیم .

مشکل دندان قروچه کردن تنها در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی دیده نمی‌شود بلکه این مشکل در سنین کودکی هم وجود دارد و مشخص شده که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کودکان دندان قروچه دارند هرچند که این تخمین تقریبی است چرا که این مشکل در بسیاری موارد توسط والدین کشف نمی‌شوند.

دلیل دندان قروچه کودکان مشخص نیست، ولی می توان گفت نامنظم قرار گرفتن دندان ها، تماس نامناسب بین دندان های بالایی و پایینی و بیماری هایی مثل سوء تغذیه، آلرژی و اختلالات غدد و نیز عوامل روحی مثل استرس و اضطراب می تواند باعث دندان‌قروچه در کودکان شود.

دندان قروچه کودک چه علت روانی داشته باشد و چه علت جسمی، باید بتواند با تکنیک های آرامش بخش قبل از خواب آن را کنترل کند.

اگر دندان قروچه زود تشخیص داده شود،‌ می‌توان با یافتن علت اولیه و رفع آن،‌ این مسئله را درمان کرد اما اگر دیر شده باشد دندان قروچه بصورت یک عادت در خواهد آمد و باید با روشهای اصلاح عادات آن را درمان کرد.

معمولاً دندان قروچه در کودکان پیش دبستانی نیاز به اقدامی ندارد، ولی کودکان بزرگ تر نیاز به روکش موقتی دندان یا محافظ دهان در شب (هنگام خواب) دارند تا از دندان قروچه آنها جلوگیری شود.

 کودک را همراهی کنید قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرد یا چند دقیقه به یک موسیقی آرام گوش دهد یا حتی کتاب بخواند. برای دندان قروچه هایی که براثر استرس ایجاد می‌شوند درباره علت از کودک سوال کنید و درصدد پیدا کردن راهی برای کمک به او باشید.
۴.۸/۵ - (۶ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۱۱ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم