کشمش محافظ خوبی برای دندان

کشمش چگونه از دهان محافظت می کند ؟

طبق آخرین مطالعات پژوهشگران آمریکایی نشان داد کشمش با جلوگیری از تکثیر باکتریهای موجود در دهان که موجب پوسیدگی دندان ها و التهاب لثه می شوند محافظ خوبی برای دندان ها می توانند باشند.

محققان آمریکایی در آزمایش های خود نشان داده اند ترکیبات که فیتوشیمی کشمش مانع رشد و نمو چند باکتری عامل پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه می شوند.

کشمش حاوی ۵ نوع ترکیبات فیتوشیمی است که نقش بسزایی در مبارزه با باکتری عامل پوسیدگی دندان و التهاب لثه دارد.

همان طور که می دانید قندها و مواد غذایی شیرین موجب اسیدی شدن محیط دهان و پوسیدگی دندان می شوند. اما این مطالعه ثابت کرد با وجود این که کشمش یک خوراکی شیرین و چسبنده است، می تواند از دندان ها و لثه محافظت کند.

کشمش حاوی آنتی اکسیدانهایی است که مانع چسبیدن باکتری به سطح دهان و ایجاد لایه های پلاک میکروبی بر روی دندانها می شود. پیش از این تصور می شد قند موجود در کشمش، قابلیت چسبندگی دارد و قندهایی که به دندان می چسبند باعث پوسیدگی آن می شوند، در حالی که تحقیقات اخیر ثابت می‌کند که ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در کشمش باعث بهبود بهداشت دهان و تقویت مقاومت دندانها در برابر پوسیدگی و بیماری های لثه می شود.

این خوراکی حاوی مقداری مواد مغذی از جمله ویتامین های گروه B و برخی مواد معدنی مثل کلسیم، مس، ید، فسفور و پتاسیم است.

اسید اولئونولیک یکی از مواد شیمیایی گیاهی موجود در کشمش است که نقش بسیار مهمی در محافظت از دندان های شما در برابر پوسیدگی دندان، حفره ها و شکنندگی دندان ایفا می کند. آنها به طور موثر از رشد استرپتوکوک موتانس و پورفیروموناس ژنژیوالیس دو تن از گونه های باکتریایی که بیشتر مسئول حفره ها و دیگر مشکلات دندانی هستند جلوگیری می کند. علاوه بر این، غنی از کلسیم است که برای ترویج بهداشت دهان و دندان خوب است.

۴.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم