خوراکی های مضر برای دندان !؟

در این مقاله شما را با خوراکی های مضر برای دندان آشنا می کنیم که دندانپزشکان، ما را از خوردن آنها منع می کنند. البته به این معنا نیست که این مواد برای بدن مضر هستند، بلکه برخی از آنها فقط برای دندان ضرر دارند.

نتایج مطالعات جدید محققان که در دانشگاه بینگهامتون انجام شده حاکی از آن است که مصرف آدامس و آبنبات علاوه بر ضرر های که برای دندان دارد، مانع برای جذب مواد مغذی در روده می شود.

آبنبات های سخت :

یکی از محبوب ترین آبنبات ها که ممکن است مورد علاقه شما باشند آبنبات های سخت می باشد ، ولی انواع مکیدنی و آبنبات های چوبی از سایر انواع آبنبات هابرای دندان مضر تر هستند. چون این آبنبات ها به آرامی آب می شوند، به خصوص انواعی که روی چوب هایی طویل قرار گرفته اند. سعی کنید به محض تمام شدن آبنباتبه بهداشت دندان هایتان رسیدگی کنید تا از ایجاد حفره روی دندان ها جلوگیری شود.

شکلات های کرمی :

خبر خوب برای عاشقان شکلات این است که از آن جایی که شکلات مدت زمانی طولانی روی دندان ها باقی نمی ماند، خطر ایجاد پوسیدگی دندان راهم بالا نمی برد. نیاز به گفتن نیست که بارهای شکلاتی هم جزو سالم ترین شیرینی جات به شمار می آیند و مانند سایر شیرینی جات، شکلات را هم باید در حد اعتدال مصرف کرد.

آبنبات های ترش و با طعم مرکبات :

این آب نبات ها هم حاوی شکر هستند و هم اسید. مثل سایر آبنبات ها، محدود کردن آبنبات های ترش و لیمویی مورد علاقه خود و کودکتان، می تواند از آسیب به دندان هایتان در بلند مدت پیشگیری کند.

دقت داشته باشید که هدف از معرفی خوراکی های که برای دندان مضر هستند فقط نمایان کردن دید کلی برای مخاطبان می باشد که این مسئله به ظاهر ساده را جدی بگیرند.

Rate this post
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم