مقدمه ای بر مهندسی بافت

استفاده از ایمپلنت های دندانی در بیماران با بی دندانی پارسیل (ناقص) یا کامل با استخوان ناکافی فک، نیاز جدیدی را برای بازسازی استخوان قبل و یا همزمان با درمان ایمپلنت به وجود آورده است. اهمیت این مساله زمانی است که زیبایی مورد توجه بیماران قرار بگیرد. مهمترین و حساس‌ترین جنبه رستوریشن (روکش های دندانی) ایمپلنت قرار دادن ایمپلنت در موقعیت از پیش تعیین شده پروتزی است تا موقعیت طبیعی دندان را بازسازی نماید و نمای خروج طبیعی دندان از بافت نرم را تداعی نماید ( تقلید رابطه دندان با بافت نرم).

عدم رعایت موقعیت پروتزی (روکش ) ایمپلنت اغلب منجر به رستوریشن هایی (روکش هایی) می شود که از نظر عملکرد و زیبایی مشکل دارند و بیماران با نتیجه ای کمتر از حد قابل قبول رها شده اند. تحلیل پریودنتالی استخوان (تخریب استخوانی)، کشیدن دندان و استفاده طولانی مدت از دستگاهای متحرک به طور مشخص منجر به تحلیل پیشرفته استخوان آلوئولار می گردند که از قرارگیری ایمپلنت در موقعیت مناسب پروتزی جلوگیری می نمایند . خوشبختانه نوآوری های متعدد در تکنیک های جراحی همراه با پیشرفت در درک بیولوژیکی از تکنیک های رژنراسیون (بازسازی) استخوان منجر به روش های پیشرفته ایمپلنت و افزایش قابلیت پیشگویی در بازسازی ضایعات ریج آلوئولار گشته است.

جراحی های معمول ایمپلنت، همانطور که می دانید بر اساس حجم و کیفیت استخوان در ناحیه مورد نظر انجام می گرفت. پروتکل زمانی Time-Tested ( بصورت علمی- تجربی در طول زمان اثبات شده ) اجازه ترمیم و بلوغ کافی استخوان را در دوره ترمیم ۴ ماهه برای فک پایین و ۶ ماهه برای فک بالا می دهد.

گاهی روش های پیشرفته ایمپلنت به وسیله قرار دادن ایمپلنت در نواحی با حجم ناکافی استخوان ، افزودن استخوان و restoring یا همان قرار دادن بار (روکش) بر روی ایمپلنت در دورهٔ ترمیمی کوتاه تر ، با روش های قدیمی رقابت می کنند.

این سبک از جراحی به دندان پزشک جراح اجازه میدهد با کنترل بهتری چه در زمینه جراحی و چه در زمینه های بازسازی افقی و عمودی استخوان ،جراحی سینوس و پیوند غشاء ، کار خود را همراه با رضایت مندی بیمار به پایان رساند.

Rate this post
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم