قرار دادن ایمپلنت تأخیری

Delayed Implant Placement

به دلیل اینکه کشیدن دندان یا از دست دادن دندان به هر دلیل اغلب منجر به تحلیل یا تخریب استخوان فک ها می گردد، حفظ حجم استخوان در زمان در آوردن دندان یک هدف مطلوب می باشد .‌حداکثر تحلیل استخوان پس از کشیدن دندان ها در محدودهٔ ۶ تا ۲۴ ماه اول اتفاق می افتد. بنابراین زمانی که جراح فرصت و شرایط انجام کار در زمان در آوردن دندان را بدست آورده ، حفظ استخوان آلوئولار (فکین) بایستی مد نظر باشد.

زمانی که یک دندان کشیده و آماده قرار دادن ایمپلنت می گردد جهت جلوگیری و پیشگیری از تحلیل استخوان آلوئولار (فکین) بسیار مهم است. این زمان بر اساس مقدار،کیفیت و حمایت استخوانی موجود و همچنین توانایی کلینیسین و بیمار، قرار دادن ایمپلنت پس از کشیدن دندان می تواند تغییر کند و به سه گروه اصلی تقسیم گردد.

  1. بلافاصله Immediate
  2. تأخیری Delayed
  3. مرحله ای Staged

در تکنیک Immediate ایمپلنت در زمان کشیدن دندان می تواند بلافاصله انجام شود.در تکنیک تأخیری Delayed Implant Placement ،قراردهی ایمپلنت با تأخیر حدودا دو ماه پس از کشیدن دندان انجام می گیرد تا ترمیم بافت نرم انجام شود. قرار دادن ایمپلنت به شکل مرحله ای به منظور ترمیم کامل استخوان درون نواحی کشیدن دندان به طور تیپیک به ۶-۴ ماه یا بیشتر زمان نیاز دارد.

در تکنیک تأخیری ایمپلنت مزایایی نسبت به دیگر تکنیک های متداول وجود دارد،به عنوان مثال کنترل بر روی حفره دندان کشیده شده و رسیدن به یک درمان نسبی مورد انتظار می باشد. بر خلاف قرار دهی ایمپلنت های فوری که بافت نرم لازم برای پوشش را ندارد، تکنیک ایمپلنت تأخیری زمان لازم را جهت ترمیم بافت نرم به دست می دهد. تکنیک ایمپلنت تأخیری طول مدت درمان را چندین ماه کاهش می دهد زیرا نیازی به صبر کردن جهت ترمیم کامل اسنخوان نمی باشد.

به علاوه به علت این که تشکیل استخوان در چند ماه اول پس از کشیدن دندان فعال می باشد، تکنیک تاخیری ممکن است استئوژنز(استخوان سازی ) بیشتری را در مجاورت ایمپلنت تسهیل نماید.مزیت اصلی ایمپلنت تاخیری این است که به واسطه ترمیم بافت نرم و پوشش ناحیه کشیده شده،نیازی به کشیدن و بالا قرار دادن لثه مخاطی نمی باشد.این مساله نیاز به جراحی های بیشتر برای تصحیح ناهماهنگی های مخاطی- لثه ای را کاهش می دهد. همچنین ایمپلنت تأخیری برای حذف عفونت های که ممکن است درون نواحی دندان کشیده شده وجود داشته باشند،زمان لازم را فراهم می نماید. همان طور که در مورد ایمپلنت های فوری گفته شد دراین مورد نیز محدودیت های مشابهی برای ساپورت استخوانی و ثبات ایمپلنت وجود دارد.ترمیم استخوانی نرمال در عرض ۲ ماه اول به وقوع می پیوندد آناتومی لبه استخوانی را چندان متأثر نمی نماید. با این وجود محدودیت های ساپورت استخوانی پس از ۲ماه ترمیم مشابه آنهایی که در زمان کشیدن دندان وجود دارند، می باشد.

Rate this post
۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم