خلال دندان ، مفید یا مضر!

استفاده از خلال دندان باعث آسیب به بافت‌های ظریف و شکننده دندان می‌شود که توصیه می‌کنیم این کار به وسیله نخ دندان انجام شود چرا که ممکن است استفاده از وسایل سخت برای تمیز کردن بین دندان ها موجب آسیب به لثه و مینای دندان شود.

خلال دندان نه تنها هیچ اثری در تمیزی دندان ها ندارد بلکه به علت جا گذاشتن نیمی از مواد غذایی در انتهای دندان ها، موجب تجمع بیش از پیش باکتری های عفونت زا در لثه ها و فساد دهان و دندان می شود.

خلال دندان به ویژه در صورتیکه به طور مداوم نیز استفاده شود منجر به ایجاد فاصله بین دندان ها شده که پس از مدتی علاوه بر تاثیر منفی بر روی زیبایی و شکل دندان ها، با جابه جایی و فاصله گیری دندان ها از یکدیگر موجب برو عفونت های مزمن لثه و دندان و انجام جراحی های ترمیمی می شود.

متاسفانه استفاده از خلال دندان به جای مسواک کردن و نخ دندان در سراسر جهان بسیار مرسوم است و تمام رستوران ها نیز در کنار سرویس های ارائه شده در اختیار مشتری قرار می گیرد ،در حالی که خلال دندان ها، با تحلیل لثه ها حتی موجب خونریزی های پی در پی لثه ها و تضعیف ریشه دندان نیز می شود.

دلایل اصلی استفاده نکردن از خلال دندان ( مضرات استفاده از خلال دندان ) :

  1. باعث پوسیدگی دندان خواهد شد :

    هنگامی که خلال را بین دندان ها نگه می دارید تا باقیمانده غذاها را خارج کنید ، این عمل باعث پوسیدگی و خونریزی میشود. اگر این کار را برای طولانی مدت انجام دهید باعث خرابی کامل دندانها می شود.

  2. باعث بیماری لثه می شود

  3. افزایش فاصله بین دندان ها

  4. ایجاد ساییدگی و آسیب به دندان ها

  5. مینای دندان را خراب می کند

  6. به ریشه ی دندان آسیب میزند

  7. باعث خرابی روکش دندان می شود

  8. باعث بوی بد دهان می شود

راه حل:

در کل باید به این نکته توجه کرد که خلال دندان ابزاری مناسب برای بیرون آوردن تکه غذاهای مانده بین دندان های شما در شرایطی است که دیگر چاره ای دیگر برای شما باقی نمانده است.

بهترین جایگزین خلال دندان ، نخ دندان است.

در کل خلال دندان در هیچ کجا به عنوان وسیله ای برای تمیز کردن داخلی دهان شناخته نمی‌شود و باید عطایش را به لقایش بخشید.

 

۳/۵ - (۲ امتیاز)
۴.۸/۵ - (۱۰ امتیاز)

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین تجربه مرور مطالب در وب سایت ما به شما ارائه می گردد. اگر همچنان به استفاده از این سایت ادامه دهید فرض می کنیم که با این امکان مشکلی ندارید و راضی هستید. می پذیرم